Czas pracy kierowcy

Jesteś tutaj

Czytnik czasu pracy/identyfikacji

W każdym przedsiębiorstwie jedną z najistotniejszych kwestii jest określenie użytkowania pojazdów przez wyznaczone do tego osoby. Aby sprostać oczekiwaniom stworzyliśmy rozwiązanie oparte o czytnik pastylek lub kart RFID. Po odpaleniu zapłonu na dowolnym pojeździe konieczna jest identyfikacja kierowcy, która odbywa się po przyłożeniu do czytnika karty lub breloka. Przy braku takiej identyfikacji zamontowana pod deską rozdzielczą przystawka przypomina w sposób ciągły brak autoryzacji i dodatkowo operator systemu otrzymuje natychmiast informację o nieuprawnionym odpaleniu pojazdu. Dodatkowo w systemie jest tworzona cała historia użytkowania pojazdu przez konkretnych kierowców włącznie z czasem użytkowania danego pojazdu, ilości przejechanych kilometrów lub przepracowanych motogodzin. Przy autach flotowych włącznie z identyfikacją kierowcy możliwe jest określanie przez kierowcę rodzaju przejazdu (służbowy lub prywatny) poprzez przyłożenie do czytnika raz lub dwa razy breloka lub karty RFID.

 

Przełącznik czasu pracy służbowa/prywatna

Zamontowanie przycisk umożliwia określenie rodzaju użytkowania pojazdu, prywatnie lub służbowo. Jest to istotna kwestia umożliwiająca kontrolę pracownika w godzinach pracy jak i ilość przejechanych kilometrów prywatnie. Po uruchomieniu pojazdu sygnał dźwiękowy przypomina o określeniu odpowiedniego charakteru przejazdu (czerwony lub zielony kolor podświetlenia przycisku). Jednocześnie nie ma ryzyka niewywiązania się z ustawy RODO, ponieważ dane telemetryczne odnoszące się do trasy prywatnej nie są generowane. W takim przypadku operator systemu ma informację o ilości przejechanych kilometrów co w pełni potwierdza zgodność z ustawą i jednocześnie umożliwia rozliczenie pracownika.

 

Rzeczywisty czas pracy operatorów sprzętu

W wielu przypadkach pracodawcy borykają się z problemem pomiaru rzeczywistego czasu pracy swoich pracowników operujących sprzętem budowlanym. Chodzi tutaj przede wszystkim o pracę koparek, kruszarek, spycharek i walców czy pomp. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom stworzyliśmy moduł posiadający akcelerometr jak i żyroskop. Po odpowiednim zamontowaniu wspomnianego modułu do ramienia roboczego sprzętu, lub joysticka i dalej podłączeniu do rejestratora GPS użytkownik systemu dostaje informacje o rzeczywistej pracy swoich pracowników. W ten sposób zwykłe odpalanie sprzętu i zostawianie na biegu jałowym lub podkładanie przysłowiowej cegły na gaz aby zwiększyć obroty silnika nie zadziała.

Znajdź nas

TransMobil Systems Sp. z o.o.

 

O nas

TransMobil – producent nowoczesnych systemów GPS, zarządzanie flotą aut, lokalizacja i monitoring GPS pojazdów, systemy kontroli paliwa.